tiistai 2. joulukuuta 2014

Kolmas luukku

Heips,
Kylläpä meinasi minulle käydä huonosti eilen. Emäntä oli ottanut pöydälle taas sen kuumaliimapistoolin. Ensin katselin, että mitä ihmettä se emäntä väkersi ja kun hän meni käymään toisessa huoneessa, katselin hieman lähempää. Kyllä taas meinasi partakarvat kärähtää ja lakki olla liimassa. Kyllä tuli kiire! Nurkan takana sitten jo hieman nauratti koko juttu, olisi siinä ollut emännällä ihmettelemistä *tirsk*.
Tälläinen siitä tuli valmiina. Päätin hieman testata sen tuulen kestävyyttä keinumalla siinä.
Onneksi en tippunut *tirsk*
 Kesälläkin oli käydä huonosti, kun päätin lähteä tyttöjen kanssa kalalle  *tirsk*
Eiväthän ne minua nähneet, kun soutivat vastarannalle. Kalat ovat kuulema aina vastarannalla hmmm.. Eikös niiden pitäisi sitten olla myös omassa rannassa...  Siinä veneen reunalla minä katselin, että tuleeko mitään. Yhtäkkiä perheen kuopus sai ahvenen ja samalla minä olin pudota veteen. Onneksi sain juuri ja juuri airosta kiinni, mutta kyllä oli lähellä. Vieläkin sydän hyppää voltin, kun sitä ajattelen.
Nyt kuuluu taas outoa kolinaa, täytyy lähteä katsomaan. Hei huomiseen!
  Topias

Karvaiset nenät ikkunassa

silmät viiruina harittaa.

Jouluisen kodin tunnelmassa

kisuja alkaa unettaa.

Mikähän tuolla pihassa liikkuu,

uteliaana ne tapittaa.

Joulun aikaan kummia näkee

- no salaiset puuhat olla saa.

            Birgit Ahokas

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sukkia, sukkia

 Heips, Vielä ei ole ollut niin lämmintä, että patiolla olisi tarjennut neuloa. Takatalvi on tuonut tullessaan välillä räntää, vettä ja lunt...